نهمین المپیاد دانش آموزی نانو با حضور گسترده دانش آموزان در سراسر کشور برگزار شد.
به گزارش تیزلند به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ نخستین مرحله نهمین دوره المپیاد دانش آموزی نانو با حضور دانش آموزان به صورت سراسری در شهرهور برگزار شد.
در مرحله نخست این المپیاد نزدیک به 20 هزار دانش آموز دختر و پسر که بیشتر در مقطع نهم به بالا قرار داشتند شرکت کردند.
همچنین در این مرحله 300 دانش آموز برتر مجوز حضور در دومین دوره المپیاد دانش آموزی نانو را بدست می آورند و می توانند برای مرحله دوم با یکدیگر رقابت کنند.
مرحله دوم این المپیاد با حضور 300 نفر برتر دور نخست المپیاد اوایل تابستان برگزار خواهد شد.
امکان ویرایش ثبت نام آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی فراهم شد
پیرو درخواستهای واصله از استانها و تماسهای تلفنی اولیاء محترم و دانشآموزان گرامی، امکان ویرایش ثبت نام آزمون ورودی پایه دهم دبیرستانهای استعدادهای درخشان و نمونه دولتی از ساعت 14:00 روز پنجشنبه مورخ 1397/02/06 تا ساعت 24:00 روز شنبه مورخ 1397/02/08 در سامانه ثبتنام الکترونیکی به نشانی azmoon.medu.ir فراهم گردید.
بدیهی است بعد از پایان مهلت مقرّر، سامانه بسته خواهدشد و امکان ویرایش تحت هیچ شرایطی وجود نخواهد داشت.
تمدید زمان ثبت نام آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی
مهلت ثبت نام آزمون ورودی پایه دهم دبیرستانهای استعدادهای درخشان و نمونه دولتی، در سامانه ثبتنام الکترونیکی به نشانی azmoon.medu.ir ازساعت 14:00 روزپنجشنبه مورخ 1397/02/06 تا ساعت 24:00 روزشنبه مورخ 1397/02/08 تمدیدشد.
بدیهی است بعد از پایان مهلت مقرّر، سامانه بسته خواهدشد و امکان ثبتنام تحت هیچ شرایطی وجود نخواهد داشت.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ازمخالفت بیشتر اعضای شورا باحذف مدارس سمپاد خبر داد وگفت:باید درکنار این مدارس،کلاس اخلاق برای دانش آموزان نخبه برگزار شودتادچار روحیات و افکار نامناسب نشوند.
به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری مهر، مهدی گلشنی در زمینه مطرح شدن پیشنهاد لغو مدارس سمپاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: با توجه به اینکه تصمیم گیری ناگهانی و نسنجیده در این قبیل موارد اصلا کار صحیحی نیست، قرار شد کمیته ای توسط دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده و همه جهات کار بررسی شود تا در جلسه آینده مورد بحث قرار گیرد اما برداشت من این بود که نظر اغلب اعضای شورا، مخالفت با حذف مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) است.
به گفته وی، پیش از این اشتباهات زیادی در زمینه نخبگان انجام شده است، از جمله اینکه عدالت معادل برابری تعریف شده است در حالی که در کلام امیرالمومنین (ع)، عدالت به معنای این است که هر چیز در جای خود قرار بگیرد. پس لازم است که ما برای دانش آموزان با بهره های هوشی مختلف، برنامه های مجزا داشته باشیم تا از توانایی های آنها بیشترین بهره را ببریم، در غیر این صورت، استعدادهای درخشان کشور به هدر خواهند رفت، اما لازم است که در کنار این روند، کلاس های اخلاق هم برای دانش آموزان نخبه وجود داشته باشد تا دچار روحیات و افکار نامناسب نشوند.
این استاد دانشگاه صنعتی شریف در رابطه با تقویت مدارس غیرانتفاعی به عنوان جایگزینی برای حذف سمپاد گفت: این طرح مناسبی نیست چراکه اولا باعث می شود مدارس آموزش و پرورش واجد تعداد کمی دانشجوی ممتاز شوند و ثانیا بسیاری از دانشجویان نخبه که اغلب متعلق به طبقات متوسط به پایین جامعه (از نظر وضع اقتصادی) هستند، از امکانات مناسب بی بهره شوند و یا برای حضور در مدارس غیرانتفاعی متحمل هزینه های سنگین شوند، در حالی که آموزش و پرورش ، که با مالیات مردم خدمات خود را ارائه می دهد ، باید برای نخبگان شرایط مناسب تحصیل را فراهم آورد. پس تازم است که حتما شورای عالی انقلاب فرهنگی به این مساله ورود پیدا کند.
این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نظر بسیاری از اعضا را موافقت با ادامه ساختار کنونی سمپاد تا زمان تصویب ساختار جدید در صحن شورا دانسته و موضع تعدادی از اساتید نخبه دانشگاهی را نیز مخالف با حذف سمپاد دانستند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: باید انحصار زبان انگلیسی شکسته شود تا اگر دانش آموزی تمایل به آموختن زبان دیگری داشت فرصت فراهم باشد.
به گزارش تیزلند، به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سیدمحمد بطحایی، درباره آموزش زبان روسی در مدارس و حواشی که در این مورد مطرح شده بود، عنوان کرد: درشبکههای اجتماعی و برخی از رسانههای جمعی متاسفانه همه توضیحات به درستی منتشر نشد.
وی ادامه داد: بر اساس مقررات، دانشآموزان در متوسطه اول و دوم باید یک زبان خارجی را بیاموزند که تا به امروز تنها زبان خارجی که دانشآموزان امکان یادگیری آن را داشتند زبان انگلیسی بود.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد:باید این انحصار آموزش زبان انگلیسی در مدارس را بشکنیم، یعنی فقط این زبان مورد توجه قرار نگیرد و سایر زبانهای مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش همچون روسی، فرانسه، آلمانی و اسپانیایی در دستور کار مدارس باشد.
بطحایی، با اشاره به اینکه باید بستر لازم برای آموزش این زبانها فراهم شود، گفت: اگر دانش آموزی داوطلبانه خواهان آموزش زبانی غیر از انگلیسی باشد، این فرصت را برای او فراهم میکنیم تا زبان مورد نظر خود را یاد بگیرد.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: بنا بر توضیحات یاد شده آموزش زبان روسی به این معنا نبود که ما به اجبار قصد حذف زبان انگلیسی را داریم و بر آموزش زبان روسی تاکید کنیم البته مزاحهای شیرینی بعد از انتشار این خبر در شبکه های اجتماعی مشاهده کردم و از همه دوستان خوش ذوقی که با این خبر مشعوف شدن و طنز پردازی کردن تشکر می کنم.
وی یادآور شد: آموزش و پرورش قصد دارد به سمتی حرکت کند که انحصار زبان انگلیسی در این نظام آموزشی شکسته شود تا اگر دانش آموزی تمایل به آموختن زبان دیگری داشت فرصت فراهم باشد.