اولین مدرسه ایران
دارالفنون،ناخودآگاه ذهن همگان را به سوی بزرگمردی مصلح ازاین سرزمین معطوف می نماید که در زمانه غارت این ملک و ملت ازسوی بیگانگان در لوای سلاطین قاجار با اندیشه بلند خود پایه های آموزش عالی را بنا نهاد و نتیجه آموخته هایش مدرسه ای شد که دارالفنونش نامیدند.
میرزا تقی خان امیر کبیر کسی بود که آکادمی و مدرسه های مختلف روسیه را دیده بود، از بنیادهای فرهنگی دنیای جدید خبر داشت و در کتاب جهان نمای جدید که به ابتکار او و تحت نظر خودش ترجمه و تدوین شده بود، شرح دارالعلم های همه کشورهای غربی را در رشته های گوناگون علم و هنر با آمار شاگردان آنها، جمع آوری کرده بود.
مدرسه دارالفنون را کسی چون "او" می توانست بنا نهد که تمام کوشش خود را به کار بست تا این جایگاه علمی جهت افزایش سطح دانش و آگاهی جوانان این دیار دایر شود.
آنچه زمینه ساز تاسیس مدرسه دارالفنون گردید، گسترش روابط و توجه دنیای غرب به مشرق زمین بود.
همزمانی سلطنت فتحعلی شاه قاجار با امپراطوری ناپلئون بناپارت در فرانسه موجب شد که توجه غرب به سمت شرق جلب گردد. در پی این توجه، سلسله قاجار روابط خود را با غرب که از دوره صفویه آغاز شده بود، گسترش داد. به گونه ای که عباس میرزا نایب السلطنه و بعد از او محمدشاه، گروهی را برای کسب علم به اروپا عازم کردند.
افراد دانش آموخته پس از بازگشت از غرب در مناصب درباری گماشته می شدند که متاسفانه برآیند بیرونی در جامعه نداشت و نتیجه تحصیل آنها در اختیار عموم قرار نمی گرفت، تا اینکه در زمان سلطنت ناصرالدین شاه و صدارت امیر کبیر این وضع نابسامان مورد توجه قرار گرفت.
*تاسیس و جذب نیروی متخصص
امیرکبیر که مردی اندیشمند و دنیا دیده بود تصمیم گرفت این وضع را سامان دهد و با این ایده فرمان داد تا در گوشه ای از ارگ شاهی تهران بنایی احداث شود تا محصلین اعزامی پس از بازگشت در آنجا اقدام به پرورش شاگردانی نمایند که در جامعه مثمرثمر باشند.
اولین مدرسه ایران
این بنا همان مدرسه ای است که با عنوان " دارالفنون" شهرت جهانی یافت. هدف از تاسیس این بنا، وجود مدرسه ای به سبک مدارس عالی اروپا در ایران بود.
بنای این مدرسه در اوائل 1266هـ.ق در قسمت شمال شرقی ارگ سلطنتی که پیش از آن سربازخانه بود، دایر شد. نقشه آن توسط "میرزا رضا مهندس" دانش آموخته انگلستان در دوره عباس میرزا ترسیم شد و توسط "محمدتقی خان"، معمارباشی دولت، ساخته شد.
ساخت قسمت شرقی ساختمان دارالفنون تا اواخرسال بعد(1267) به پایان رسید و مورد بهره برداری قرار گرفت و ساخت مابقی آن یک سال و اندی به درازا کشید(اوایل1269).
امیر کبیر یک ماه بعد از آغاز ساخت مدرسه، "ژان داودخان" مترجم اول دولت را برای استخدام 6 معلم به اتریش فرستاد(شوال 1266 هـ.ق).
معلمین استخدامی در 6 رشته پیاده نظام، سواره نظام، توپخانه، طب و جراحی، علم مهندسی و معادن تبحر داشتند.
از آنجایی که امیر کبیر معتقد بود معلمان خارجی حق مداخله در امور سیاسی مملکت را ندارند و می بایست صرفا به کار تدریس بپردازند، با استخدام معلمین روسی و انگلیسی و فرانسوی مخالف بود و بیشتر تمایل داشت معلمینی را از اتریش، که در امور داخلی ایران دخالت نمی کنند، استخدام نماید.
بعد از مدتی امیرکبیر، یک نفر داروساز جهت تعلیم فیزیک، داروسازی و کیمیای فرنگی(شیمی) و دو نفر معدنچی به گروه مذکور اضافه کرد.
ژان داودخان با هر معلم، قرارنامه جداگانهای در 12 شوال 1267(10/اوت 1851)امضاء نمود و مدت خدمت هر یک را پنج سال و حقوق سالانه هر کدام را حدود ششصد تومان معین نمود و برای مخارج رفت و آمد هر کدام نیز چهار صدتومان در نظر گرفت.
برخی از این معلمین دو روز بعد از عزل امیرکبیر به ایران رسیدند .عزل امیر کبیر علاوه بر تبعات منفی در زمینه های مختلف اجتماعی - سیاسی ، در نحوه استقبال از معلمین نیز نمود پیدا کرد که در این میان نظر یکی از آنها در خصوص چگونگی ورود معلمین به ایران گویای این مطلب می باشد.
دکتر پولاک در وضعیت معلمان اتریشی مینویسد: "ما در 24 نوامبر 1851 وارد تهران شدیم، پذیرایی سردی از ما نمودند. احدی به استقبال ما نیامد. اندکی بعد خبردار شدیم که در این میانه اوضاع تغییر یافته و میرزاتقی خان مغضوب گردیده است".
امیرکبیر برای تکمیل استادان و تنظیم برنامه درس های دارالفنون؛ از میان اتباع فرنگی که در خدمت دولت بودند و هئیت مترجمان دولتی همچنین از ایرانیانی که در فرنگستان درس خوانده بودند، تعدادی را برای تدریس و به عنوان مترجم معلمان خارجی برگزید که از آن جمله می توان به افرادی چون سرهنگ مطراتسو ایتالیائی، دکتر شلیمر هلندی، ریشاردخان فرانسوی، آندره نمساوی، میرزاملکم اصفهانی، میرزامحسن، میرزاعبدالرسول، میرزا زکی علیآبادی، میرزاآقای تبریزی و محمدحسن خان قاجار اشاره کرد.
هنگامی که امیرکبیر مقدمات افتتاح دارالفنون را فراهم ساخت، "میرزامحمدعلی خان" وزیر امورخارجه وقت را که با وضع اروپا آشنا بود به سمت ریاست آن مدرسه برگزید.
اگر چه در ابتدا قرار بود تعداد سی نفر شاگرد 14 تا 16 ساله را بپذیرند اما این عده در اولین سال افتتاح متجاوز از 100 نفر شدند.
مدتی از افتتاح مدرسه (یک ماه ونیم) نگذشته بود که اولین رئیس مدرسه فوت کرد (18 ربیعالثانی 1268) و "عزیزخان آجودان باشی" به مقام ریاست مدرسه منصوب و "رضاقلی خان" نیز به عنوان ناظم مدرسه برگزیده شد.
*ساختار و شرایط حاکم بر دارالفنون
اگر چه مدرسه دارالفنون در ابتدا جزء تشکیلات دربار بود و معلمین با اجازه شاه عزل و نصب میشدند اما رئیس مدرسه با حمایت و زیرنظر شخص شاه در کلیه امور مدرسه استقلال کامل داشت. بهترین هنرستان دخترانه اینجاست
به مدت چهار سال یکی از شاهزادگان و رجال درباری با حکم مستقیم شاه، عهده دار اداره مدرسه شده بود اما بعد از این مدت زیرنظر وزارت علوم قرار گرفت و "اعتضادالسلطنه" به عنوان وزیر علوم منصوب شد.
اولین مدرسه ایران
شاگردان شعبههای مختلف دارالفنون، لباس مخصوصی داشتند و با اجازه شاه به مدرسه راه مییافتند. سالی دو دست لباس تابستانی و زمستانی به رایگان دریافت می کردند، نهار را نیز به خرج مدرسه در آنجا میخوردند؛ همچنین مدرسه، طبیب مخصوص نیز برای درمان شاگردان گمارده بود.
علاوه بر این امتیازات، شاگردان کمک هزینه تحصیلی یا مقرری دریافت میکردند، حتی به شاگردان خوب انعام نیز داده میشد،که این مقرری از سال 1276 هـ.ش به بعد قطع شد.
بودجه دارالفنون در سال تأسیس 7750 تومان بود( آن زمان یک لیره انگلیسی دو تومان ارزش داشت)، سال 1307 هـ.ق بودجه آن را 30000 تومان نوشتهاند که در این موقع یک لیره انگلیسی سه تومان ارزش داشت. بهترین هنرستان پسرانه
محل استقرار هر رشته تحصیلی، در مکان خاصی از ساختمان در نظر گرفته شد. رشتههای درسی مدرسه دارالفنون و تعداد شاگردان آن در بدو تأسیس به قرار زیر بود:
رشته مهندسی 12 نفر، رشته طب و جراحی 20 نفر، رشته فیزیک و شیمی و داروسازی 7 نفر، رشته معدن شناسی 5 نفر، رشته توپخانه 26 نفر، رشته پیادهنظام 39 نفر، رشته سواره نظام 5 نفر.
لازم به یادآوری است که علاوه بر دروس اساسی مدنظر، درس زبان خارجه اعم از فرانسوی، انگلیسی و روسی برای کلیه شاگردان اجباری بود.
سال 1307 هـ.ق که "لرد کرزن" به ایران آمد، عده شاگردان را 387 نفر به قرار زیر ثبت کرد که شامل رشتههای سه گانه توپخانه، پیادهنظام و سواره نظام 75 نفر، رشتههای مختلف علم و فن 140 نفر، رشته زبان فرانسه 45 نفر، رشته زبان انگلیسی 37 نفر، رشته زبان روسی 10 نفر، رشته نقشهکشی (نقشهبرداری) 80 نفر، می شد. هنرستان های تهران
اولین مدرسه ایران
محصلین پس از پایان هر دوره تحصیلی و کسب موفقیت در آزمون آن رشته درسی جزو فارغالتحصیلان به شمار می رفتند و برای آن ها مراسم خاصی به عنوان جشن فارغ التحصیلی برگزار می کردند.
این جشن در هر رشتههای درسی با مراسم خاصی برگزار میشد و شخص شاه فرمان یا همان دانشنامه فارغالتحصیلان را به آن ها میداد، که با عنوان "سلام امتحان" شهرت داشت. بهترین هنرستان های تهران
دانشنامه فارغالتحصیلان مدرسه شامل حکمی بود که سه مطلب در آن اعم از فراغت از تحصیل، دریافت یک قطعه نشان طلا و تعیین شغل و حقوق گنجانده میشد.
با در نظر گرفتن تاریخ برگزاری اولین سلام امتحان در سال 1275 هـ.ق (1135 هـ.ش) می توان دوره مدرسه را برای رشته طب هفت سال دانست.
سازمان آموزشی دارالفنون نظیر سازمان دانشگاه ها عمل می کرد،اداره هر درس با یک نفر استاد به عنوان استادکرسی، یک یا چند نفر دانشیار با عنوان خلیفه که سمت معاونت استاد را داشتند، انجام می شد. لازم به ذکر است که استادان از میان اروپائیها و خلیفهها از میان فارغالتحصیلان مدرسه انتخاب میشدند.
*افول و تجدید حیات مجدد بهترین هنرستان تهران
اگر چه با عزل و کشته شدن امیرکبیر به عنوان بنیانگذار دارالفنون، برنامه توسعه مدرسه راسا به دست او انجام نگرفت، اما آرزوی او محقق شد و مدرسه به تدریج به سوی تبدیل شدن به یک قدرت علمی و معنوی صعود کرد. در زمانی که حدود 40 سال از فعالیت این مدرسه میگذشت اقدامات تند و افراطی افرادی مانند ملکم خان، ذهن شاه را نسبت به دارالفنون تیره کرد و موجب شد مدرسه رو به زوال رود در پایان پنجاهمین سال تأسیس مدرسه از این مؤسسه جز نام دارالفنون چیزی باقی نماند.
مشروطه
پس از انقلاب مشروطه، با ورود معلمین فرانسوی به ایران، اقدامات اساسی برای نجات این مرکز علمی مجدداً آغاز گردید و برنامه نخستین معلمین اتریشی این مدرسه دنبال شد. بهترین هنرستان
برنامه و آییننامه تنظیمی آن ها حدود یک ماه و نیم پس از صدور فرمان مشروطیت (سال 1285 هـ.ش) در چاپخانه فارس به طبع رسید. در واقع این اقدام به موقع، دارالفنون را از سقوط حتمی نجات داد.
به موجب این آییننامه، سال تحصیلی از شهریورماه هر سال آغاز و در خرداد ماه سال بعد پایان مییافت.
از محرم سال 1337 هـ.ق (آبان 1297 هـ.ش) رشته "طب" از دارلفنون جدا شد و به صورت مدرسه ای مستقل در آمد و دکتر "لقمان الدوله ادهم" به ریاست آن انتخاب شد. هنرستان
قسمت "نظام" نیز در سال 1301 شمسی به عمارت امیریه متعلق به "کامران میرزا نایب السلطنه" منتقل گردید و این گونه رشته تحصیلی فوق نیز از مدرسه دارالفنون مجزا شد و به مرور به شکل دبیرستانی درآمد که در آن بنیان تحصیلات جدید در ایران مدنظر قرار گرفت . این دبیرستان به منزله دانشگاه و مرکز تعلیم علوم و فنون جدید و مورد نیاز ایران بود.
عاملی که باعث شد تا میرزا تقی خان معروف به امیر کبیر به عنوان بنیانگذار دارالفنون اقدام به تاسیس این مرکزعلمی نماید، در راستای ایجاد تحولات عمده فرهنگی در کشور و مبارزه با جهالت عامه بود.
امیرکبیر بنیانی را پایه گذاری کرد که تا سالیان سال در این دیار مثمرثمر واقع شد و آرزوی دیرینه او عملی گردید.
منبع : تبیان
تغذیه سالم برای دانشآموزان؛ چرا وچگونه؟ بهترین هنرستان
آمار چاقی در جهان، روز به روز در حال افزایش است. اکثر مردم به دنبال راههای سریع برای کاهش وزن هستند تا در کمترین مدت زمان به وزن ایدهآل خود برسند. اما میدانید مهم ترین عامل چاقی چیست؟ نوع انتخاب غذا، عامل اصلی این مشکل است. رشد، طول عمر، تندرستی، آرامش اعصاب، خلق و خو و رفتار، همه به نوعی وامدار تغذیه سالم هستند. اما بسیاری افراد با انتخابهای اشتباه غذایی، به اضافه وزن و چاقی دچار میشوند. متاسفانه چاقی و اضافه وزن، منجر به بیماریهای خطرناکتری میشوند. این مسئله در نوجوانان نیز اهمیت زیادی دارد. هرچند این روزها به دلیل بیماری کرونا، دانشآموزان آموزشهای لازم را به صورت مجازی دریافت میکنند، اما تغذیهی آنها همچنان اهمیت دارد و حتی به نوعی مهمتر از زمانیست که به مدرسه میرفتند. هنرستان های تهران
سلامت و ادامهی حیات ما به نوع غذایی که می خوریم بستگی دارد. اگر دائما از غذای ناسالم و فرآوری شده استفاده کنیم، نه تنها سلامت خود بلکه سلامت فرزندان و اطرافیانمان را هم به خطر میاندازیم. حتما این جمله را بارها شنیدهاید که پیشگیری بهتر از درمان است. به راحتی میتوان با انتخابهای درست و سبک زندگی سالم از چاقی و اضافه وزن پیشگیری کرد. اگر فرزندتان اضافه وزن دارد، برای درمان آن هنوز دیر نشده است. اولین قدم در اصلاح عادات غذایی دانش آموزان باید توسط والدین و خانوادهها برداشته شود؛ چرا که عادات غذایی خانواده تاثیر زیادی بر تغذیه کودکان و نوجوانان دارد. از آنجا که کودکان در سن رشد هستند، ایجاد اختلال در تغذیه آنها منجر به کوتاهی قد، کاهش قدرت یادگیری، کاهش قدرت تمرکز و حافظه و در نتیجه افت تحصیلی آنها میشود. هنرستان
آیا میدانید چه محیطهایی در چاقی انسانها نقش دارند؟ بهترین هنرستان تهران
باید بدانید که خانه، مدرسه و محل کار مهمترین مکانهایی هستند که افراد زمان خود را در آنها سپری میکنند. خرید موادغذایی سالم و پرهیز از مصرف موادغذایی فاقد ارزش غذایی، باید به صورت یک فرهنگ صحیح به تمامی افراد آموزش داده شود. همچنین باید خوراکیهای سالم به عنوان میانوعده کودکان در مدرسه انتخاب شوند و از خرید مواد غذایی ناسالم مانند آبمیوههای صنعتی و بیسکویتهای بسته بندی شده و یا غذاهای آماده، خودداری شود. غذای سالم و تازه کمک میکند تا سلامت جسم، فکر و روح خود و فرزندانتان را بیمه کنید و دیگر نیازی به مصرف داروهای مختلف نداشته باشید. با هر غذای سالمی که میخورید، عمر خود را طولانیتر خواهید کرد و از بیماریها مصون میمانید. به یاد داشته باشید که دانشآموزان زمان زیادی را در مدرسه صرف میکنند و تغذیهی آنها باید جوابگوی ساعاتی که در خانه نیستند، باشد. حتی در زمان آموزش مجازی نیز این موضوع اهمیت دارد و نباید به علت نرفتن بچهها به مدرسه، از تغذیهی آنها غافل شد.
تغذیه سالم برای دانش آمووزان بهترین هنرستان های تهران
تغذیه سالم برای دانشآموزان باید چه ویژگیهایی داشته باشد؟
مشکلات جسمی دانش آموزان در مدرسه با تغذیه آنها ارتباط نزدیکی دارد. برای تغذیه سالم دانش آموزان باید به دو اصل مهم یعنی تعادل و تنوع در مصرف مواد غذایی توجه شود. بهترین هنرستان پسرانه
تنوع
تغذیه سالم دانش آموزان، مصرف تمام گروههای غذایی را شامل میشود که در ادامه آنها را با هم بررسی میکنیم:
۱- نان و غلات مانند برنج و موادغذایی نشاستهای
۲- ویتامینها، مواد معدنی و فیبر: گروه میوه و سبزیجات در عین حال که تامینکنندهی فیبر هستند، منبع بسیار خوبی از ویتامینها و مواد معدنی محسوب میشوند.
۳- پروتئین: گوشت قرمز، مرغ و ماهی، تخممرغ، کره، بادامزمینی و حبوبات، تامینکننده پروتئین موردنیاز بدن هستند.
۴- لبنیات: مواد لبنی مانند شیر و ماست که علاوه بر تامین انرژی و پروتئین، منبع بسیار خوبی از کلسیم و ویتامین D برای رشد و استحکام استخوانهای دانشآموزان است. بهترین هنرستان دخترانه اینجاست.
۵- چربیها: این گروه نیز تامینکننده انرژی و اسیدهای چرب بوده که استفاده کافی از آنها برای تامین انرژی بدن لازم است.
توجه داشته باشید که همواره باید تعادل را در مصرف مواد غذایی مختلف، رعایت کنید. مصرف بیش از حد گروه چربیها خطرات جانبی زیادی به همراه دارد. تعادل یعنی از تمام گروههای غذایی به اندازهی نیاز استفاده شود. توجه به دو اصل «تنوع و تعادل» در برنامه غذایی دانش آموزان، علاوه بر رفع نیازهای تغذیهای، ریزمغذیهایی نظیر روی، آهن، کلسیم و ید که نقش مهمی در رشد و یادگیری آنها دارند را نیز تامین میکند.
دانش آموزان هر چند ساعت یکبار به میانوعده نیاز دارند؟
دانش آموزان هر ۱٫۵ تا ۲ ساعت یکبار به میان وعده سالم نیاز دارند تا دچار افت قند خون و کاهش یادگیری نشوند. بهترین خوراکیها برای میان وعده آنها عبارتند از: لقمه نان و پنیر و گردو یا نان و خیار و گوجه، میوههای خشک مثل کشمش، انجیر و برگهی خشک، انواع مغزیجات مانند پسته، فندق، بادام، نخودچی و غیره، چند عدد بیسکویت و خرما، شیر، میوههای تازه مثل سیب، پرتقال، آبمیوههای تازه و طبیعی به جای آبمیوههای صنعتی.
تناسب اندام، تضمینی بر سلامت روحی و جسمی نوجوانان
تغذیهی نامناسب و اشتباه دانشآموزان نه تنها باعث اضافه وزنشون میشه، بلکه آسیبهای روحی و روانی زیادی رو بهشون وارد میکنه. کودکان چاق همیشه در معرض تمسخر همسن و سالهاشون هستن، به طوری که این مشکل در بزرگسالی براشون تبدیل به یک اختلال روانی میشه. اگه برای سلامت جسمی و روحی فرزندتون اهمیت قائلید، نذارید فرصت از دست بره.
خوراکیهای غیرمفید برای دانش آموزان
تغذیه سالم برای دانشآموزان تاثیر زیادی در یادگیری آنها دارد. بنابراین خانواده باید به این موضوع توجه ویژهای داشته باشند تا دانش آموز با انرژی کافی در کلاس حضور پیدا کند. اگر دانش آموز تغذیه سالمی در مدرسه نداشته باشد، از ساعت ۱۰ صبح به بعد تمرکز خود را ازدست میدهد.
لیستی از خوراکیهای ممنوعه برای دانشآموزان عبارت است از:
تنقلاتی نظیر چیپس، پفک و امثال آنها
نوشیدنیهای گازدار مثل نوشابه و دلستر
ترکیبات غذایی کافئیندار مثل شکلات، کاکائو
فست فود مانند پیتزا، ژامبون و سوسیس
نوشیدنیهای سرد و مضر
حتما بخوانید:
میان وعده های سالم برای تغذیه کودکان
عوامل مهم در کاهش یادگیری دانش آموزان
عدم مصرف کافی لبنیات و نیز مصرف مواد غذایی مضر، سبب کاهش تمرکز و افت تحصیلی دانش آموزان میشود. با توجه به این که مصرف مواد غذایی مانند جگر، میگو و گوشت در برنامه غذایی کودکان امروزی کم شده، لازم است از مکملهای غذایی دارای زینک (روی) استفاده کنند. همچنین مصرف کمِ لبنیات نیز از چالشهای تغذیهای مهم کشور است که علاوه بر افت تحصیلی، در رشد قدی و تراکم استخوانهای دانش آموزان نیز تاثیر منفی دارد. در ادامه لیستی از خوراکیهای حاوی روی آورده شده که بهتر است تا جایی که میتوانید، از مصرف آنها غافل نشوید.
۱۱ خوراکی سرشار از روی
خوراکیهای سرشار از روی از مواد غذایی ضروری برای سلامت بدن هستند که میتوانید آنها را با مصرف مواد غذایی زیر تامین کنید:
حبوبات به ویژه لوبیا قرمز
سبزیجات
گوشت گاو
تخمه کدو تنبل
تخمه هندوانه
تخم کتان
زرده تخم مرغ
بادام زمینی
سیر
بوقلمون
ماهی سالمون
منبع : سایت دکتر کرمانی
دوست چه تاثیری در زندگی ما دارد؟ بهترین هنرستان دخترانه
چگونه در مدرسه دوستان جدیدی پیدا کنم؟
دانش آموز هستم و امسال به کلاس نهم می روم. در دوره ابتدایی دوستان خوبی داشتم اما به دلایلی از قبیل تغییر مدرسه و تاثیر گذاشتن افراد ناباب روی دوستانم، همه آن ها را از دست دادم. اکنون برای سال جدید می خواهم دوستان جدیدی پیدا کنم. لطفا در این مسئله به من کمک کنید. بهترین هنرستان پسرانه
زمان تقریبی مطالعه :
3 دقیقه
تاریخ : شنبه 1397/07/07
چگونه در مدرسه دوستان جدیدی پیدا کنم؟ هنرستان های تهران
ضمن عرض تبریک خدمت شما مخاطب گرامی بابت شروع سال تحصیلی، ظاهرا تصمیم گرفته اید دوستان جدید داشته باشید و در این باره احساس نیاز کرده اید که همفکری کنید. از این بابت بسیار خوشحالیم که به اهمیت داشتن دوست خوب واقف هستید. در ادامه، نکاتی برای کمک به شما مطرح می کنیم.
تاثیرات دوست بر زندگی ما بهترین هنرستان های تهران
انتخاب دوست تاثیرات زیادی در زندگی شما خواهد داشت. دوستیابی نوجوانان موضوعی حساس و سرنوشت ساز برای آن ها تلقی می شود و داشتن مهارت دوست یابی نوجوانان به آینده بهتر آن ها کمک می کند چراکه دوست خوب می تواند در رشد معنوی و اخلاقی ، رشد تحصیلی و ادب و شخصیت شما تاثیر داشته باشد. دوست خوب میتواند در بالا بردن ارزش های دینی و مذهبی، اعتقادات درست و نوع رفتار و شیوه سخن گفتن شما تاثیر مثبت بگذارد.
نوع لباس پوشیدن، راه رفتن، سخن گفتن و حتی جسارت و سخنوری شما در جمع از تاثیر دوستان خوب است. بهتر است قبل از دوست شدن و ایجاد رابطه در سطح بالا به موارد مشترک بین خود و او توجه کنید یعنی با کسی رابطه دوستی برقرار کنید که در علایق، سلیقه ها، ویژگی های خانوادگی و مواردی که در خود سراغ دارید به شما نزدیک باشد.
اصول یافتن دوست جدید بهترین هنرستان تهران
ساده و بی پیرایه باشید و تا آن جایی که امکان دارد شما آغازگر ارتباط باشید. مغرور نباشید زیرا این رفتار موجب عصبانیت و دوری دیگران از شما می شود.
خیلی رسمی و خشک نباشید زیرا این رفتار نیز مانع نزدیکی دیگران به شماست. در مقابل، گشاده رو، مهربان و خوش اخلاق باشید و به وسیله حرکات چهره و دست و سر، تمایل خود را برای برقراری ارتباط نشان دهید. افرادی را برای دوستی و رفاقت انتخاب کنید که در میان دیگران دارای احترام و ارزش هستند.
با افراد چاپلوس و دروغگو و سخن چین دوست نشوید زیرا این گونه افراد منتظر فرصتی هستند تا به شما ضربه بزنند. در ضمن، مشورت با دیگران در انجام هر کاری یکی از رموز موفقیت است. پس با کسانی که مورد اعتماد شما هستند مشورت کنید مثل والدین، خواهرها و برادرها. آن ها تجربیات مفیدتر و بیشتری درباره انتخاب دوست دارند و چون شما را خوب می شناسند به راحتی کمک تان می کنند.
روش های حفظ دوست بهترین هنرستان
در پیامک تان اشاره کرده اید که دوستان گذشته تان را از دست داده اید. البته از نظر خودتان، مشکلی از سمت شما نبوده اما این موضوع قابل بررسی است. شاید شما هم ایرادهایی داشته اید که این روزها تنها شده اید. با این حال اگر فردی را شایسته دوستی خود یافتید و او را با توجه به ملاک ها و معیارهای مناسب انتخاب کردید باید این رابطه را به خوبی حفظ و سعی کنید او را از دست ندهید. هنرستان
در این جا توصیه هایی به شما دارم که به کمک تان خواهد آمد: با یکدیگر خوش اخلاق و مهربان باشید، به یکدیگر احترام بگذارید، به یکدیگر علاقه و توجه نشان دهید، به هم کمک کنید، هنگام ناراحتی و شادی در کنار هم باشید، نکات خوب همدیگر را تحسین کنید، رازدار و امانتدار یکدیگر باشید مگر در مواقعی که رعایت رازداری برای آینده دوست تان دردسر ساز شود، هنگام ناراحتی و مشکل با هم صحبت کنید و از مشورت و راهنمایی های یکدیگر بهره بگیرید.
منبع: تیبان