شرایط وضوابط شرکت درآزمون استخدام پیمانی آموزش وپرورش درسال1397 اعلام شد

شرایط وضوابط شرکت درآزمون استخدام پیمانی آموزش وپرورش درسال1397 اعلام شد

تاریخ ثبت نام،شرایط وضوابط شرکت درآزمون استخدام پیمانی آموزش وپرورش درسال1397 اعلام شد 

به گزارش تیزلند، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات در خصوص جذب و استخدام پیمانی در مشاغل آموزشی،آموزش وپرورش از طریق آزمون درسال 1397 اعلام کرد که در آزمون استخدامی سال1397 براساس نیاز مناطق آموزشی برای حدود 70 خوشه شغلی مربوط به مشاغل آموزشی، تعداد 17368 نفر، با رعایت ماده 44 قانون مدیریت خدمت کشور و درنظر گرفتن سهمیه های قانونی، بعد از طی مراحل آزمون به شرط گذراندن پودمان اول دوره مهارت آموزی، از تاریخ 97/07/01 جذب آموزش و پرورش خواهند شد .


وی در ادامه افزود: پذیرفته شدگان نهایی مکلفند که مابقی دوره شایستگی معلمی را، همزمان با اشتغال درمدارس در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهید رجایی بگذرانند .


چهاربند با اشاره نحوه ثبت نام داوطلبان گفت: ثبت نام ازداوطلبان متقاضی در آزمون استخدامی پیمانی سال 1397 پس از تکمیل، اخذ و تایید اطلاعات، از سوی مراجع ذیصلاح، از اواخر اسفندماه سال جاری و یا نیمه اول فروردین سال 1397 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام خواهدشد.


رئیس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات در مورد تاریخ برگزاری آزمون گفت: آزمون استخدامی در نیمه دوم اردیبهشت ماه 1397 برگزار و نتایج اولیه آزمون، حداکثر تا اواخر خرداد 1397 از طریق سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد پذیرفته شدگان نهایی پس ازطی مراحل مصاحبه تخصصی ، معاینات پزشکی و بررسی صلاحیت های عمومی ازمیان معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت، انتخاب و به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی جهت گذراندن دوره مهارت آموزی معرفی شوند.

پارسال 235 هزار نفر طعم شکست در آزمون تیزهوشان را تجربه کردند

پارسال 235 هزار نفر طعم شکست در آزمون تیزهوشان را تجربه کردند

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: مصوبه حذف آزمون های زائد دارای توجیه علمی و مبنای پژوهشی است. 

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری ایسنا، مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گردهمایی آموزشی توجیهی رابطین شورای عالی آموزش و پرورش خراسان رضوی، این شورا را نهادی فرا دستگاهی دانست و افزود: شورای عالی آموزش و پرورش مرکز سیاستگذاری تعلیم و تربیت،و سند تحول بنیادین اصلی ترین مجموعه سیاستی آموزش و پرورش است.


وی با اشاره به قانون تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش گفت:ضرورت انقلاب فرهنگی در راه نظام مقدس جمهوری اسلامی ،رسالت آموزش و پرورش در راه رشد و خودکفایی،لزوم برقراری شرایط تعلیماتی برای توسعه علوم و فنون ،اصلاحات تربیتی بر مبنای اعتقادات دینی و ضرورت مشارکت عمومی فرهنگیان،مربیان و صاحب نظران در تعلیم و تربیت از اصلی ترین دلایل تشکیل این شوراست.


نوید ادهم در تبیین اصول،سیاست ها و خط مشی های شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد:در شورای عالی آموزش و پرورش به دنبال تعلیم و تربیت اسلامی هستیم و تلاش می کنیم در این راه پژوهش محور عمل کرده و مبنای بررسی ها ،فعالیت ها و مصوبات پژوهش باشد.


دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش ضمن تاکید بر ضرورت آینده نگاری و ترسیم حرکت مطلوب به سمت آینده در آموزش و پرورش تصریح کرد: بی شک در آینده نقش تعلیم و تربیت پررنگ تر می شود و مردم و خانواده نسبت به آموزش و پرورش فرزندان خود حساس تر می شوند و لذا آموزش و پرورش برای حفظ مرجعیت خود باید بیش از پیش بکوشد.


نوید ادهم در بخش دیگری از سخنان خود در توضیح مصوبه حذف آزمون های زائد از مقطع ابتدایی عنوان کرد:این مصوبه یک ماده واحده با 5 بند است که روح حاکم بر آن حذف آزمون های زائد در مقطع ابتدایی است.

وی ادامه داد: امروز به دنبال اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستیم و در این سند اصلی ترین کار تبدیل نظام آموزشی به نظام فرهنگی ،تربیتی است که تربیت در آن اصل است و در ساحت های 6 گانه معنا پیدا می کند و لذا بر اساس این باور که بهترین دوره تربیتی دوره آموزش ابتدایی است باید همه موانع در این راه برطرف شود که یکی از اصلی ترین آن ها کنکور و آزمون‌های شبه کنکور است که برای حذف و برطرف کردن آن ها خیز برداشتیم.


نوید ادهم افزود: مصوبه حذف آزمون های زائد در دوره ابتدایی توجیه علمی و مبنای پژوهشی دارد چراکه ما به دنبال روش های تلفیق به جای روش جداسازی استعدادها هستیم.


به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با اشاره به اینکه این دست تغییرات همواره با مقاومت های اجتماعی روبرو بوده است خاطر نشان کرد:این مصوبه گروه های مخالف و موافق زیادی دارد که اکثریت جامعه علمی متخصصین و جمع بزرگی از معلمین و خانواده جزو موافقان آن هستند .


دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش همچنین اضافه کرد:سال گذشته 250 هزار نفر در آزمون تیزهوشان ثبت نام کردند که از این میان 15 هزار نفر موفق به راهیابی به مدارس تیزهوشان گشتند و این بدین معنی است که 235 هزار نفر طعم شکست را تجربه کرده اند.

بررسی حذف آزمون مدارس تیزهوشان در نشست فراکسیون مستقلین با «بطحایی»

بررسی حذف آزمون مدارس تیزهوشان در نشست فراکسیون مستقلین با «بطحایی»

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر آموزش و پرورش در نشست صبح امروز این کمیسیون خبر داد. 

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری ایسنا، مهرداد لاهوتی  با بیان اینکه صبح امروز با آقای بطحایی نشست داشتیم، اظهار داشت: اولین موضوعی که در این نشست مطرح شد این بود که وزرای آموزش و پرورش هیچ کدام وزرای ضعیفی نبوده‌اند اما مشکلات اقتصادی این وزارتخانه به گونه‌ای است که آنها را زمین می‌زند، بنابراین اقتصاد آموزش و پرورش از موضوعات مهمی است که باید راه‌حل مشترکی برای آن پیدا کنیم.


وی اضافه کرد: حذف آزمون مدارس تیزهوشان و مدارس خاص از دیگر بحث‌های نشست امروز فراکسیون مستقلین با وزیر آموزش و پرورش بود. استدلال ایشان، استدلال درستی بود. می‌گفتند 250 هزار نفر در آزمون شرکت می‌کردند و 15 هزار نفر جذب می‌شدند. این باعث می‌شد در ابتدای راه دانش‌آموزان احساس کنند استعداد لازم را ندارند بنابراین به نظر می‌رسد حذف این آزمون کار درستی بوده است.


لاهوتی یادآور شد: آقای بطحایی همچنین در این جلسه گفتند فضایی را ایجاد می‌کنیم که خانواده‌ها از داخل خانه کیفیت و نوع عملکرد مدارس را کنترل کنند که این اقدام بسیار خوبی است. همچنین ایشان در خصوص کوچک‌سازی وزارتخانه و بدنه ستادی آن نظر مساعدی داشتند و معتقد بودند باید در این زمینه اقدام لازم انجام شود.


سخنگوی فراکسیون مستقلین در پایان گفت که قرار است مباحث تکمیلی با وزیر آموزش و پرورش در نشست دیگری با وی مورد بررسی قرار گیرد.

هنرستانی ها می توانند بدون کنکور در دانشکده های فنی و حرفه ای تحصیل کنند

هنرستانی ها می توانند بدون کنکور در دانشکده های فنی و حرفه ای تحصیل کنند

مدیرکل آموزش های فنی و حرفه ای آموزش و پرورش گفت: همه هنرجویان هنرستانی می توانند بدون کنکور وارد دانشکده های فنی و حرفه ای شوند؛ ضمن اینکه بر اساس برنامه ششم، 50 درصد دانش آموزان دوره متوسطه دوم باید در هنرستان ها تحصیل کنند. 

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سیدمحسن حسینی‌مقدم مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به حذف آزمون هنرجویان هنرستان‌ها برای ورود به دانشگاه‌، اظهار داشت: با توجه به دستورالعمل وزارت علوم قرار است همه هنرجویان هنرستان‌ها که می‌خواهند در دانشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای تحصیل کنند، بدون کنکور وارد شوند؛ ضمن اینکه اگر این افراد بخواهند وارد دانشگاه‌های دیگر شوند، باید 12 واحد را به عنوان پیش نیاز بگذارند.


وی با بیان اینکه دانش‌آموزانی که وارد دوره هنرستان می‌شوند، باید بتوانند ادامه تحصیل داده و وارد دوره کاردانی پیوسته شوند، اضافه کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه سهم آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای باید به 50 درصد برسد یعنی 50 درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در هنرستان‌ها تحصیل کنند در حالی که الان 35 درصد دانش‌آموزان در هنرستان‌ها مشغول به تحصیل هستند.


حسینی‌مقدم در خصوص «میزان جذب فارغ التحصیلان هنرستان‌ها به بازار کار»، گفت: دانش‌آموزان در متوسطه دوم سه گروه هستند؛ گروهی که با مدرک دیپلم وارد بازار کار می‌شوند و در شاخه کاردانش هستند؛ گروه دوم بعد از اخذ مدرک کاردانی وارد بازار کار می‌شوند و در نهایت گروه سوم، دانش‌آموزانی هستند که در شاخه نظری تحصیل کرده و وارد دانشگاه‌ها می‌شوند.

چه کسی پاسخگوی بلاتکلیفی اجرای آزمون سمپاد امسال است؟

چه کسی پاسخگوی بلاتکلیفی اجرای آزمون سمپاد امسال است؟

کارشناس مسائل آموزش و پرورش گفت: به نظر می رسد کارشناسی شورای عالی انقلاب فرهنگی در موضوع مدارس سمپاد چند ماه طول بکشد بنابراین آموزش و پرورش باید براساس تکلیف قانونی خود آزمون مدارس سمپاد را برگزار کند. 

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری فارس، محمد تقی رجبی کارشناس مسائل آموزش و پرورش با اشاره به اعلام عجولانه مصوبه حذف آزمون در مقطع ابتدایی توسط وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: حذف مدارس باکیفیت تیزهوشان و نمونه دولتی یعنی حذف عرضه خدمات باکیفیت آموزشی است و این کم شدن عرضه و ثابت ماندن تقاضا باعث افزایش رقابت بین دانش آموزان ابتدایی و در نتیجه افزایش استرس در این دانش آموزان خواهد شد.


وی افزود: مستقل از مساله آزمون ورودی مدارس، نگاه آموزش و پرورش در حذف هرگونه آزمون از مقطع ابتدایی نگاهی افراطی است و با نص سند تحول بنیادین و مطالبات آن در تضاد است و همین تکیه صرف بر ارزشیابی توصیفی، آن هم بدون دقت کافی در ملزومات اجرای این طرح، باعث شده است نتایج ایران در آزمون های تیمز و پرلز نیز افت کند.


رجبی با اشاره به ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوع حذف مدارس سمپاد، گفت: به نظر می رسد کارشناسی این شورا در موضوع مدارس سمپاد چند ماهی طول بکشد و در زمانی که قانون جدیدی وجود ندارد آموزش و پرورش باید براساس تکلیف قانونی خود آزمون مدارس سمپاد را برای سال تحصیلی آینده طبق روال قبلی اجرا کند.


کارشناس مسائل آموزش و پرورش اضافه کرد: آموزش و پرورش باید نسبت به بلاتکلیفی مردم پاسخگو باشد؛ این دستگاه، پیش از اعلام نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در حالی که ابلاغ قانون حذف آزمون نیز وجود ندارد، موظف است طبق روال هرساله فرآیند گزینش مدارس سمپاد متوسطه اول را شروع کند.


وی تصریح کرد: مسئولان وزارت آموزش و پرورش باید نسبت به شرایطی که برای خانواده ها ایجاد کرده اند پاسخگو باشند و تکلیف گزینش امسال را هرچه سریع تر مشخص کنند.